Roadtrip Island

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu kan jag bocka av "Roadtrip Island" på min Bucketlist 2016 och det känns SÅ J*VLA BRA. Jag ska verkligen göra ALLT som står på den listan. Har alltså velat åka till Island sen jag gick i 6:an och nu, 20 bast så åkte jag iväg med klasskompisen Emma, som jag för övrigt inte hade klarat mig utan på resan.
 
Vi åkte ner till Köpenhamn 7:e april efter våran redovisning i skolan. Vi var on the road på Island 8:e april till 15:e april. Nu sitter jag här med ca 1500 bilder från Island på min hårddisk och vet inte vart jag ska börja. Jag har handfilmat hela resan också och håller på och lägger ut vloggar på youtube. Mest för att det är skoj för oss i framtiden att kolla på detta igen och minnas, även för familj och vänner att titta på. Men kommer också göra en seriös film som är filmad med systemkamera och Emma bidrar med filmmatrial till den filmen. Jag hoppas verkligen att det blivit några bra bilder iallafall som kan få hamna i min portfolio och bli fina inlägg på bloggen.
 
Island resan är en av dom bästa sakerna jag har gjort i mitt livet. Jag är så nöjd med resan, fast vi inte kunde åka ön runt som var tanken från början. Island är ett väldigt häftigt land, landskapet där var helt amazing, blev så fascinerad och det gick inte jämnföra med något man sett tidigare. Förutom att Island i sig är världens coolaste land, så är upplevelsen av att åka på ROADTRIP i ett annat land med en kompis något av det bästa jag gjort och något som jag vill göra om och om igen (fast ett annat land såklart) Att vi hade en bil och sov i den i 8 dagar var både kul och gav oss en stor frihet, vi kunde göra vad vi ville när vi ville hela resan. Vi hade inget att gå efter eller någon tid att följa, vi kunde bara åka och leva. Vi duschade inte på 6 dagar och vi lagade mat med stormkök mitt ute i naturen. Vi fotograferade nästan varje dag. Vi skrattade och hade det as najs. Denna resa kommer jag leva för ett j*vla bra tag tills jag kommer på något annat fett man kan göra i livet. Mitt liv äger ditt liv 100 gånger om. 
Resa - fotografier - island - resor - roadtrip