Årsresumé 2017

Januari, februari, mars 
 
 
 
Januari - Jag hade praktik fortfarande hos Lisa. Jag var vegan och jag var helt inne i att jag skulle vara vegan hela året, som om det var något nyårslöfte. Jag och Cornelis gick på mycket event och festade på vardagar fast jag skulle till praktiken kl 7 dagen efter. Hade gått in med inställning till det nya året att jag skulle ta vara på tiden mer - vilket jag försökte med hela januari. 
 
Februari - Är månaden jag endast kommer ihåg dom 3 veckorna då man fick åka tillbaka till skolan i Gamleby och läsa företagande. Det var så kul att träffa alla vänner igen och ha 3 veckor utan att jobba och bara ha kul och gå i skolan igen. Vissa dagar var jobbigare än andra, vissa dagar ville man bara åka hem och vissa dagar ville man aldrig lämna fotoskolan. Är så sjukt tacksam att vi gjorde dom 3 veckorna till 3 roliga veckor och inte 3 jobbiga veckor. Under företagskursen så fick vi göra en affärsplan på sitt fotograferande och framtid efter utbildningen, vilket gjorde en sjukt taggad på att ta examen och börja själv. Jag tog, utan att fråga med mig en bit fond från skolan hem till Göteborg. Fonden som skulle användas till mitt examensarbete. 
 
 
 
 
Mars - I början av mars så gick jag och Cornelis och såg Tove Lo här i Göteborg. Fick biljetter när jag fyllde år, en perfekt födelsedagspresent ju. 2017 var också första gången jag hade en blå ansiktsmask på mig. Jag gick i skolan, jag fick CSN och jag hade fram till maj på mig att skriva ett examensarbete. Jag hade mitt examensarbete färdigt i mitt huvud redan när utbildningen började i augusti 2016. Jag visste EXAKT vad jag ville göra och hur jag skulle göra det. Så jag tog det lugnt, kanske lite för lugnt med skrivandet och fotograferandet. Så jag tackade ja till att jobba deltid på Volvo Cars, jag extra knäckte även med barnfotograferingar på helgerna. 
 
April, maj, juni 
 
 
 
April - I april så hände det inte så mycket. Jag slutade vara vegan för älskar ägg och mjölk för mycket. Så försökte vara vegetarian istället. Mamma och pappa kom till Göteborg och hälsade på och jag var på fotoutsällningen med moster Karin. 
 
 
 
 
 
Maj - Äntligen kom maj, som man längtade till maj hela vintern och nu var den äntligen här. Men samtidigt så ville man inte att tiden skulle gå för snabbt för då visste man att fotoskolan-livet var över förevigt. För det var i början på maj då jag och mina fotovänner skulle ta examen. Nu skulle vi alla få titeln fotograf på riktigt. Vi är nu äntligen klara, examensarbetet var klart och jag var supernöjd med vad jag hade gjort. Jag skulle åka till Gamleby både kollektivt och med bil och dokumenterade allt på snapchat och döpte mina klipp till "Resa med Becky". Dagen man skulle redovisa i en aula inför alla, så var jag så nervös, skakade men sen rockade jag redovisningen och fick bara bra respons av lärare osv. Kan ha gjort det bästa arbetet någonsin. Efter examen så kom examens-festen och såklart så hade vi "Glitter och Glamour"-tema då det var det temat vi hade på arbetsuppgifterna när vi sökte utbildningen. Maj var en jävligt bra månad. 
 
 
 
 
Juni - Lillebror blev stor. Han tog studenten och jag åkte ju såklart till Skara för att fira detta. Jag var inte vegan längre, knappt 100% vegetarian heller, men äter inte ko eller gris (försöker, ibland är det ju gött). Anton kom till mig i Göteborg och fan va mysigt vi hade det. Försökte även att bada så mycket som möjligt när det heeeelt plötsligt hade blivit sommar, badade inte alls mycket. Men hittade ett bra ställe inte så långt ifrån där jag bor där det var aaaamaaazing att bada + att det är fan inte så dumt att ha 30 min bilresa så finns det ett hav att bada i. Älskar att bo i Göteborg. 
Juli, augusti, september 
 
 
Juli - Faktiskt en tråkig månad, rent bildmässigt. Finns inte så mycket tagna bilder under juni MEEEN det hände mycket. Jag slutade jobba på Volvo och började jobba heltid på ett helt annat företag via ett annat företag. Komplicerat och tråkigt så det tänker jag inte ens skriva hur det går till. Men det kändes bra att börja jobba heltid, jag ville ha pengar och jag orkade inte kämpa med foto och företag och hit och dit. Så jag la kameran på hyllan och medan jag la kameran på hyllan så la jag även pressen och stressen som man fick efter examen. Hejdå med allt negativt. Jobbet jag hade var tråkigt men det gjorde inte så mycket, jag var glad ändå. Sen var det en period då jag blev sjuk, ni som vet ni vet. Men det var något av det värsta jag varit med om och har inte sen dess fått något igen så tur är väl det. 
 
 
 
 
Augusti - Bästa sommarmånaden på årets sägs det. Men gjorde inte så mycket, jag jobbade och jag hade en lång helg på Tjörn med moster Karin + hennes kompis och numera min kompis Gunilla. Det regnade men det stoppade inte mig eller min moster till att bada innan frukost. Helt ok sommar, jag tjänade mina pengar och jag mådde bra. I slutet av augusti så tog jag truckkörkort och bytte jobb till truckförare. Hade det bästa jobbet som jag har haft i hela mitt liv (nu har man ju inte jobbat så mycket men ni fattar grejen). Jobbade kvällskift och fy fan vad lycklig jag var. 
 
 
 
September - Alla i familjen fyller år, så åkte till Skara för att fira alla. Annars hände det inte så mycket i september, september var fylld med kvällsjobb och fest på helgerna. Liiiiiivet var braaaaaaaaa
Oktober, november, december
 
 
 
Oktober - Bytte jobb igen men inom samma företag och jag var ledsen ett tag över det men det gick snabbt över. Bytte också från kvällsskift till dagsskift. Anton åkte upp till Göteborg igen. Månaden var fylld med fest, bra dagar och jobb. 
 
 
 
 
 
November - Halloween, halloween kan ju vara den coolaste och roligaste högtiden som finns. Jag var Queen of Death på en Halloweenfest. Hade köpt allt jag hade på mig från topp till tå, och bästa Corry sminkade mig och fixa allt. November är också månaden då jag får så mycket kärlek pga min födelsedag är i november. Hade en födelsedagsfest och mina fina fotovänner från Stockholm sov här under helgen, sen kom vännerna från Skara hit också. Precis som förra året haha. Det var mysigt och jag hade pizza-tema på festen så lägenheten var pyntat till max. Första snön kom och jag köpte alla julklappar under Black Friday, vilket jag ska fortsätta göra tills jag dör. 
 
 
December - Hände inget speciellt under hela december förutom jul och nyårsafton. Hade den bästa nyårsafton ever här i Göteborg. Har alltid envisats om att jag ska vara i Skara, men aldrig mer det. Fy. 
Såhär skrev jag 2016 om året 2017: 
Nu när jag bläddrar igenom mitt arkiv och ska göra denna årsresumé så inser jag att året 2016 har varit ett av dom bästa åren. Jag vet att jag tyckte desamma om 2015. Känns som livet bara blir bättre och bättre. Är tacksam över att jag har så fina vänner som jag har och förstår inte vad jag gjort för att ha förtjänat dom. Är taggad över 2017 och ska göra nästa år minst lika bra som detta året men förstår ändå om det inte blir lika bra för detta året har varit bääääst.  
 
Tänk att jag hade fel. 2017 blev bättre än 2016. Och det kommer bli bättre och bättre. Nu är jag rätt övertygad om 2018 kommer också bli bra. Undra vad som händer detta året..... 
2017 - 2018 - mittår - nytt år - nyår - år - årsresume