älskar måndagar #dagbok

 
Som rubriken lyder så älskar jag måndagar, oftast lever man lite av all lycka som var i helgen innan och man har en hel vecka att planera och ha kul på. I helgen började jag med Shpock (en app där man kan köpa och sälja saker) så min lampa som jag köpte i Västervik sålde jag till någon som bodde 2 hållplatser ifrån mig. Win. 
 
 
När jag hade sålt min lampa så virrade jag omkring med gps i mobilen och letade efter en speciell byggnad - för att jag skulle på möte. Jag hittade stället, och skrev på ett nytt kontrakt till lägenheten, så jag och Cornelis hyr nu i FÖRSTA HAND i denna staden. Känns hur skönt som helst. Lär bli kvar här ett lååååångt tag och det känns bra. 
 
 
Efter jag varit i stan så gick jag på den väg jag har gått på sen augusti 2016, mot studion. Det är faktiskt en fin väg även om bilden kanske inte är så fin, men studion ligger precis nedanför berget. 
 
 
När jag kommit fram så åt jag lunch, sista biten av min 100% veganska lasagne som jag gjorde i helgen. 
 
 
Såhär ser min arbetsplats ut!!!! Kanske är roligt för er familj och vänner och se hur det ser ut. Så här satt jag och jobbade tills jag fick lov att gå hem. 
 
 
Påvägen hem och jag springer till vagnen för tror att det är min vagn, men sen när jag kommer närmare ser jag att det är en 10:a och inte en 5:a eller 6:a, så jag stannar upp och tar en bild istället. 1 min senare kom den rätta vagnen. 
 
 
Denna bilden representerar så dåligt vad som egentligen hände när jag kom hem. När jag kommer hem så hade Cornelis börjat med maten, vi brukar tajma in att den som slutar tidigt för göra maten, så himla goals <333 Så vi åt middag tillsammans. Eftersom han lagade maten så fick jag diska. Blev även matlådor till imorgon. (Btw det ser väldigt tomt ut i vårat kylskåp men lådan längst ner är det fullt med grönsaker och skit) 
 
 
Från 17.00 till 20.00 så tvättade vi. Vi är faktiskt väldigt bra på att boka tvättider ofta osv, ibland kan man ju tycka att vi tvättar FÖR ofta hehe. Men det är bra att tvätta då och då istället för ALL tvätt på en dag. 
 
 
Medans jag springer och byter tvätt emellan åt så har jag kollat serier. Har blivit en sån svensk-serie-nörd för tillfället, kollar en massa serier och behöver t.om skriva ner vilka serier jag kollar på och vilket avsnitt jag är på. Det nyaste på min kolla-serier-lista är "innan vi dör" som är en ny serie på svt play (går säkert på tvn men vad vet jag) som är så himla bra! Dock bara ett avsnitt i veckan :( 
 
Godnatt
Vardag - chill - dag - dagbok - göteborg - måndag - vecka