Sista lektionen + Avslutning

22/6-16
 
Igår hade vi våran sista lektion för i år, eller tills februari
då vi börjar läsa "Eget Företagande".  Efter den lektionen
gick vi till Hopptornet i Gamleby och hängde.
 
 
Ellinor, Michelle och Emma på bild.
 
23/6-16
 
Sen idag på morgonen hade vi avslutning. Vi började 
dagen med tipspromenad som Julia hade fixat. 
Här är en av frågorna haha. 
 
 
Såklart så fanns det inte några svar på frågorna utan vi skulle tävla för att få 
reda på svaren. (Stort credd till Julia för denna lek!!!)
 
 
Här tävlar Agnes, Mattias och Louise i "vem som är störst i mun".
Dom skulle ha massa marshmallows i munnen och kunna säga "Janne och Gunilla",
den som inte klarade det - förlorade. 
 
 
Här är Ellinor där hon tävlar i "vem är mest glupsk". 
Men man skulle äta en kokosboll så fort som 
möjligt utan att använda händerna.
 
 
Kajsa, Linnea och Emmy tävlar i "vem är mest glupsk". 
 
 
Sen fanns det en fråga där Janne och Gunilla (våra lärare)
skulle tävla "Vem är störst i käften", dom fick också äta en kokosboll utan att använda
händerna. Gunilla vann.
 
 
Efter tävlingarna så fick Janne en penssion-present av oss 
i klassen. Som var en bok med bilder från oss elever
och tidigare elever som Janne har undervisat.
 
Det var en massa tävlingar till alla frågor för att få reda på svaren och alla fick tävla. Men tog bara kort på dom roligaste när jag inte var med. Jag "hoppade" in i tävlingen "vem är hetast" - då man skulle smälta 5 isbitar så fort som möjligt. Sen tävlade jag i "vem är mest fjortis" - då man fick snurra 10 varv och springa en sträcka. Jag ramlade och kom inte ens fram, så sämst. Sen tävlade jag och Agnes i "vem pippar bäst?" mot August och Karin som är ett par. Jag och August fick ögonbindel och ett kex i munnen så skulle Agnes och Karin göra ett ljud - så skulle vi försöka hitta dom, gick inte heller bra då jag gick mot Karin och inte Agnes. 
 
 
Efter avslutningen så gick vi till Hopptornet IGEN och 
solade och badade, för det var så jävla varmt ute idag.
 
 
Julia, Hedda, Ellen, Sabina och Agnes på bild. 
 
Nu har jag sagt hejdå till mina lärare och klasskompisar. Vi alla ska ut på LIA nu och kommer inte träffa varandra förrän i februari då vi kommer läsa "Eget Företagade" och börja vårat examensarbete. Det tråkiga är att alla förutom jag kommer ha praktik i Stockholm. Mitt gäng som jag har här kommer jag inte träffa på e v i g h e t e r. Vilket är sorligt. Det är ju tur jag träffar dom imorgon på midommar. Sen har jag sagt till alla att dom får komma till mig på min födelsedag. Det som är det mest sorgligaste är att detta livet jag har nu, är så himla skönt och roligt. Och är som att det blir som ett avslut på en riktigt bra kapitel i mitt liv. Jag kommer sakna detta jättemycket. Men samtidigt börjar ett förhoppningsvis ännu bättre kapitel i mitt liv nu, men först SOMMARLOV! 
Bada - Fotoskolan - Gamleby - Sommar - avslutning - lekar - skola - sommarlov