201/366 Agnes hälsar på mig i slätta (Del 1)

 
I tisdags åkte Ankan till mig och jag mötte henne i Falköping
 
 
Min lillebror hängde med (Kanske mest för att 
fånga pokémon)
 
 
 
Efter att jag hämtade upp henne i Falköping så åkte vi 
vidare till Skara. Här är hon, i Skara och ska SÅKLART göra en grimasch 
 
 
Sen ville ju jag såklart visa Agnes det bästa som finns här 
mellan sjöarna i Sverige. Så vi åkte till Svalnäs, den stranden jag och Cornelis 
brukar åka till. 
 
 
 
Varje gång jag har varit här så har vi varit själva på stranden 
och just denna gången vi skulle hit var det bilar överallt på parkeringen och stranden. 
Det kändes som det blev en helt annat ställe nu när det var folk här. 
 
 
 
Vi gick en lång bit ifrån "början" där det finns kiosk och sånt. 
Vi ville komma undan lite från alla turister och skrikade barn. 
 
 
 
Vi hade med oss lite fika som vi åt där
 
 
Är det något jag förknippar med Agnes, så är det plocksalladen
från ica. Vi åt den så mycket i början av sommaren då jag bodde 
i Västervik. 
 
 
 
Det var faktiskt skönt att bada, det var kallare denna gången 
än sist jag var här. Men vi (mest Agnes) är ju vana att bada i hav 
så detta var lite varmare. 
 
 
 
 
 
 
 
Agnes och sin nya kamera som jag också vill ha. 
 
 
 
Vi lekte lite i sanden, kanske lite omoget osv men skitsamma. 
Det började bli kallt så vi åkte vidare hem till Skara igen - för vi hade andra planer inför kvällen.
 
 
Vi ville sitta och ha det mysigt och ta igen all tid vi varit ifrån varandra + dricka vin.
Så vi gick igenom lite buskar och träd för att komma till det mysiga stället. 
 
 
Vi fyllde korgen IGEN - fast denna gången med 2 flaskor vin, juice, 
chips och ljus. 
 
 
 
 
Vi satte ut en filt som vi hade med oss mitt ute
på en åker/äng som inte var så långt ifrån mitt hus. 
 
 
 
Asså så mysigt!!! 
 
 
 
Agnes i solnedgångsljus
 
 
 
Så satt vi här, mitt i ett hav av blåklint och pratade om ALLT. Det var så kul att Agnes kom hit och jag fick visa henne staden jag växt upp i. Vi skrattade tills vi inte fick någon luft, dansade på åkern och såg solen gick ner. Sen hade vi en sovmorgon och dagen efter åkte vi ut på ett äventyr igen. 
 
Bada - Skara - Sommar - picknick - sommarlov - strand - vintage - äng - åker
1
Pia

Åh, så mysigt det ser ut! Riktigt härliga bilder! :)

Svar: det var riktigt mysigt!!!! tack<3
Rebecca