Vart alla mina (analoga) bilder hamnar

 
Denna lilla kamera hänger med mig överallt och fotar "minnen", den hänger med på fester, festivaler eller vinkvällar på onsdagar. Har fotat med denna sen jag tog studenten sommaren 2014. Behöver en ny egentligen för knapparna är tröga och det är ett h*lvete att byta film. 
 
 
Och bilderna från den kameran hamnar dels på min vägg. Just nu hänger det bilder från Bråvalla 2015, midsommar och när jag och Cornelis var i hans mormors sommarstuga i Linköping. (Jag vet, det ser ut som bilderna håller på och åker av eller sitter väldigt löst, men det gör dom också haha) 
 
 
Eftersom alla bilder inte kan sitta på väggen, för har hur mycket bilder som helst, känns som jag alltid har en rulle på framkallning hehe. Men bilderna som inte hänger på väggen hamnar i en ful, tråkig, gammal fotobok med 4 fickor på varje uppslag. Den är inte så fin på utsidan men det är så roligt att kolla igenom och någon gång kanske jag hittar på något med dessa bilder. 
 
 
Sen har vi min fina instax mini 8 som jag älskar mer och mer efter allt fotande med denna. Det som är det tråkiga med denna är att jag vill fota med denna lika mycket som jag fotar med min röda,  men rullarna/kasseterna till denna kamera är 3 gånger så dyrare än den röda. 10 bilder kostar 150kr, så bilderna jag tar med denna är lite mer speciellare minnen, på personer som jag tycker om. 
 
 
Instax-bilderna hamnar i en väldigt fin bok som jag köpte för inte så länge sen. Sätter fast bilderna med fotohörn och skriver vem det är på bilderna. Det blir lite som en dagbok, fast med bilder. Efter bara 1 vecka som ägare till instaxen kom jag på väldigt fort vad jag ville göra med bilderna, en fin dagbok med fler bilder än text, och låta bilderna tala för sig själv. 
 
Detta med analogt... När jag läste foto i Mullsjö efter studenten så fotade jag analogt PÅ RIKTIGT dvs att jag framkallade bilderna själv i mörkrum men nu har jag TYVÄRR inte tillgång till det, så nu har jag blivit en lat analog-fotograf där jag fotar med automatiska analoga kamror. Sånt som hände men sparar otroligt mycket tid och sen får jag mycket matrial att pyssla och klistra med. Vilket är skoj. 
Foto - Fotoböcker - analogt - bilder
1
Linnéa Thell Jansson

åhh vad najs! Du har ingen aning om vad den röda kameran heter, eller vart du köpt den eller så? För det är precis typ en sådan jag skulle vilja ha, någon som är lätt att använda och inte någon där filmen är jättejättedyr! Eller iofs det kanske bara går att googla konica eu mini!! Tack för länktips!! Det hjälpte, kram!!

Svar: jag har ingen aning vart man kan hitta en sån!! den är ju gammal och sånna kamror dör ju ut mer och mer. men vanliga fotoaffärer kanske har??? hoppas det hjälpte, kram kram!!
Rebecca