Om 2016 var en lista

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Flyttade ihop med in bästevän <33  

 

 

Vilka länder besökte du?

Jag skrev en lista på saker som jag ville skulle hända år 2016, en av dom var att besöka Island. 

 
 

Vilket var det roligaste äventyret?

Min och Emmas (<33) roadtrip till Island. Att vi levde i en bil i en 1 vecka och var super lyckliga att våran gemensamma önskan att åka till Island hade gått i uppfyllelse. 

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar att jag hade varit mer inspirerad och pepp gällande olika fotoprojekt, har fokuserat på andra saker. 


Vad tittade du på?

Har ingen tv, vilket är väldigt skönt att jag inte har - vilket har gjort att jag har kollat extra många serier i år än vad jag annars gjort när jag haft tillgång till tv. Jag har kollat på: Black Mirror, Syrror, Skam, Gåsmamman, Westworld och Svartsjön osv. 

 

Vad lyssnade du på?

Började för första gången i livet uppskatta poddar, så jag har lyssnat på "22 kvatrat" med William Spetz nästan varje dag påväg till praktiken och vet inte hur många gånger jag fått hålla tillbaka ett as garv när jag åker spårvagn. Annars har jag börjat lyssna en jävla massa på Joy - bara för att hon är kung + att hon spelade på Jazzhuset när jag och Cornelis var där.  I sommras var vi och såg mycket live, eftersom det är så enkelt när man bor i en storstad bland annat Little Jinder på Kulturkalaset. 

 

 

Vad fick dig att må bra?

Mina fina vänner som peppar en när man är deppig ibland trotts att dom bor flera mil ifrån mig. Men också såklart att jag flyttade ifrån Skara för andra gången i livet. + Att jag har världens bästa sambo. 

 

 

Vilken var den bästa festen?

När Ankan åkte till mig i Skara och stannade i flera dagar. Vi hade fest bara jag och henne, mitt ute på en åker med vårat favorit vin och chips. 

 

Vad tyckte du om att läsa?

Läser aldrig, tycker det är så extremt tråkigt vad det än är. Jag läste något häfte angående starta eget företag som jag fick när jag på var på kurs. 

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Vegan mat, alkohol och hyror.

 
 

Vad var det bästa du åt?

Den veganska hamburgaren jag och Cornelis lagade när Anton och Olivia var på besök i Göteborg. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag och hur många år fyllde du?

Assåååå åååhh, min 21 års dag var perfekt. Mina vänner från fotoskolan åkte från Stockholm till mig i Göteborg och sov hos mig i en helg. På min födelsedag kom mina vänner från Skara också, alla mina vänner på ett och samma ställe och firande min födelsedag, det var så mys.  

 

 

Vad har varit viktigt för dig under året?

Att jag ska kämpa på tills jag tar examen. Att jag ska gå min egna väg och inte jämföra mig med andra. Sen också alltid tänka att allt kommer lösa sig, fast man tror att det är omöjligt ibland. 

 

 

Vad ser du fram emot 2017?

Massor. Jag tar examen, lillebror tar studenten och att jag ska fortsätta att bo i Göteborg under sommaren, har ju alltid annars flyttat hem till mamma och pappa i Skara - men inte 2017<33. 
 
Lista från spaceherosuits.webblogg.se
2016 - Lista - nyår - resume - årsresume
1
ajlimullersandvik.blogg.se

My god, vilken fantastisk födelsedag!? Jag firade med min mammas och pappas hund, som jag vaktade eftersom de var på Gran Canaria >.<