3 klasskamrater och 12 rullar

 
Denna veckan ska jag ÄNTLIGEN fotografera analogt igen med mamiya 7.
Min fina klasskompis Kajsa ville också fotografera med denna kameran,
så idag skulle jag visa Kajsa hur kameran fungerar. 

 
Så vi köpte ett 5-pack var och vi hade även 2 rullar sen innan.Så sammanlagt hade vi 12 rullar tillsammans.
(Och nej vi fotade såklart inte upp alla 12 rullar, men det är billgare att köpa 5-pack än en och en.
Sen är det ju alltid bra att ha)

 
Såhär såg hon ut precis innan hon knäppte av sin första bild med kameran.
 
 
Först så höll vi till vid en väldigt fin, gammal gata i staden jag bor i och
jag har faktiskt aldrig lagt märke till hur fint det var just där.
Det blev Emil-i-lönneberga-feeling när vi var här. 
 
 
Förutom fin miljö runt om oss så fotograferade vi varandra också för vi var ju minst lika fina vi. 
 
 
Sen åkte vi vidare till ett annat ställe som var lite längre ifrån centrum och där mitt
på en åker med vind och solsken fick jag agera modell. 
 
 
Kajsa byter film
 
 
Efter att vi varit ute i blåsten och blivit kalla avslutade vi dagen med en varm kopp
choklad/kaffe latte på Expresso House. 
Fotoskolan - Vardag - analogt - kompisar