Intervju på yrkeshögskolan i Göteborg, yrkesfotograf.

Ännu en intervju som jag har sprungit på. Denna gången behövde jag inte gå upp 4 på morgonen utan hade sån tur att jag kunde få sova hos min moster som bor i Göteborg. Fick sedan ta mig från henne till yrkeshögskolan, vilket var lite knepigt, jag och storstäder går ej ihop. Jag hade en lista med spårvagnar och bussar som skulle ta mig till skolan. Tackar geniet som på GPS:en och jag hittade skolan i tid iallafall och var 30 min tidig, så hann ta en cigg och sådär. Klockan 11.00 fick jag komma in till 5 trevliga personer som satt runt ett bord och det var en ledig stol till mig. Hälsade på alla och mina bilder låg uppe på bordet. Dem jag fick träffa under intervjuen var hur trevliga som helst och dom skrattade åt mina skämt, så lite bra människor var dom allt. Vi diskuterade mina bilder som jag skickade med och "framtiden" som dom ville man ska skulle tolka och ta kort på. Det är alltid roligt att diskutera ens bilder med folk som är insatta i fotografi. Efter intervjun på 20 min fick jag en liten guidtur på skolan. Skolan såg ut som ett sjukhus, och framtidens yrkesfotografer höll till i endast en korridor och det fanns en studio. Lite tråkig plats att utbilda sig på måste jag säga, det såg inte alls ut så som jag hade förväntat mig. Lite besviken på skolmiljön men skolan verkar bra annars, och det kanske inte är så dåligt som det ser ut? Efter guidturen fick man skriva ett teknikstprov, som kändes sådär eftersom jag suger på kamerateknik, jag vet hur man ändrar allt men vet inte vad jag gör, jag bara gör det. 
 
Arbetsprov "Framtiden"
 
  
(Klicka på bilden för att kolla större) 
 
3st valfria bilder som jag skickade med. Sen var det en till på "framtiden" men den skiter vi i att lägga upp.
 
Känner samma sak här som i Gamleby, nu har jag testat att söka in till dessa skolor och får se om jag kommer in eller inte. Det är inte hela världen om jag inte kommer in, kan alltid söka nästa år. Världen faller inte samma om jag inte kommer in, då hittar jag på något annat istället. Dock lite knepigt att bo i Göteborg, jag tycker staden är alldeles för stor för mig men samtidigt enklare att ta mig hem till Skara jämfört med om jag hamnar i Gamleby. Jag får se vad som händer och tar dom problemen då och inte nu.