Reco: Motljus

Vad är Reco? Ja... såhär var det. När jag och Cornelis gick i 1:an på gymnasiet dvs 3-4 år sen (omg vi är gamla) så startade jag och Cornelis något som vi valde att kalla för reco, DÅ var vi kanske inte var så kreativa utan tog "Re" som i Rebecca och "Co" som i Cornelis och bildad ett ord. Reco innebär att under en vecka ska vi tolka ett tema genom att fotografera detta, vi hade allt mellan "ljus" till "blod" haha. Vi la upp våran bild (utan att visa den andra) på våra bloggar (alltid söndagar kl 18.00) som en form av redovising. Detta var mycket roligt och ett bra sätt att inte få fototorka. Sen är det lite knepigt att man går hela vecka och försöker lista ut något fiffigt och snyggt. 
 
Så.. vi tänkte nu börja med Reco igen mest för att det är as najs att blogga och att vi inte har några liv. Första temat för denna veckan är: Motljus. 
 
 
Hur jag tänkte.. Jag tänkte såhär att eftersom det har varit så jävla dåligt väder här exakt varje dag i nu 2-3 veckor så kan jag inte ta dem där fina motljus bilderna på en äng där man får den varma känslan. Så jag fick göra det bästa av situationen och hitta ett annat motljus. Det blir ju faktiskt en häftig känsla i tunnlar ändå. Och siluetter är ju alltid snyggt. Jag sänkte ISO till så lågt som möjligt och sen var det klart, då får man siluett-effekten. Använde Emma som modell. 
 
4
Linneaellinore - FOTO

Åh så snyggt, älskar bilden!

Svar: tack!
Rebecca Wahl

Felicia

jättefin bild ^^

Svar: tack <33
Rebecca Wahl

Linnea, fotografier

Vilken cool bild!!

Svar: taaaaack<3
Rebecca Wahl

Emilia

Missa inte veckans blogg hos mig nu! Kram ♡