We need feminism

Källa  FÖR MER BILDER OCH SKYLTAR KLICKA HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR
 
Älskar bilder sprider KANON-BUDSKAP, man vill att bilderna ska rebloggats miljoner gånger. Jag reblogga denna igår på min tumblr, hur underbar är den inte eller?
 
100
jasmin

Åh, det där var ju en skit bra idé!!! Jag håller faktiskt helt med alla. Bra att ta upp!

Sara

Jag tyckte om din blogg jättemycket! Det här inlägget var suuuper! Jag har skaffat blogg och undrar om du skulle vilja säga vad du tycker om den :)

Svar: åh tack vad glad jag blir!<3 ska kika in på din blogg och lämna en kommentar!
Rebecca Wahl

saraspyssel.webblogg.se

<3

kattkitty

ÅÅÅHH jag HATAR allt med feminist!!!!!!!!!! <3 fin blogg annars

Svar: nu förstår jag inte... hatar du feminister eller feminismen? varför gör du det?
tack<3
Rebecca Wahl

Elsa

superbra inlägg :)

Svar: tack! <3
Rebecca Wahl

Linii

Det där är vad jag kallar inspiration!

Let's play the sims

WE NEED FEMINISM. Underbart inlägg, alla förtjänar att behandlas lika.

PrincessOfUtopia ♛

Fina bilder med fantastiska budskap :D

litelila.blogg.se

Viktigt och fint! Tårar

ellen

alltså detta är för bra. så himla bra. fattar inte vad det är världen har så svårt att förstå. KVINNOR HAR RÄTT ATT BESTÄMMA ÖVER SIN EGEN KROPP. SÅ DET SÅ. (ps. det här inlägget var himla inspirerande och jag undrar om jag kan få tillåtelse att sprida det på min blogg? ds.)

Svar: HÅLLER HELT MED DIG! Självklart får du göra det! Länka min blogg bara! Tacksam för att du fråga innan!
Rebecca Wahl

Miranda

Shit vilken bra grej! Åh blir helt lycklig när jag ser det här, men samtidigt väldigt ledsen, det borde inte behöva finnas för att folk ska bli klarsynta och se.

Svar: åh va glad jag blir! Jag håller med dig till 100%! Det är så tråkigt att det fortfarande finns jättemånga som inte vet vad feminismen är och varför det är så viktigt, därför måste man sprida så gott man kan :)
Rebecca Wahl

Miranda

Förresten jag tänkte sno den av dig hoppas det är okej, jag länkar din blogg på köpet ;)

Svar: helt okej! bara bra om den sprids vidare :)
Rebecca Wahl

Annika

Fin blogg :)

Svar: tusen tack<3
Rebecca Wahl

Jen & Johnny - en hästblogg

Grymt bra!!!

Emelie

Riktigt bra budskap! Jag läste alla och blir bara mer och mer medveten över hur viktigt det är att göra världen mer jämställdhet. Man tycker ju ändå att vi är så långt fram i tiden för att det här inte ska behöva vara ett problem (längre).

Michaela Magnusson

Riktigt bra idé!

northernstreetstyle.se

coolt! missa inte att checka in vår blogg :)

Anna

Bra budskap. Jag dansar inte, men har spelat fotboll i mer än tio år. Jag klär mig inte i klänningar och har aldrig klackskor. Jag kan inga blomnamn, men min pappa kommer till mig med tekniska problem. Det är fel att världen är så skev i detta anseende, nu är ju inte jag så upprörd över att tjejer ska gilla rosa och killar blått, för det finns större problem, som i Afrika till exempel, där kvinnor bara är maskiner som ska föda barn i vissa områden... Mår illa av att tänka på det. Hoppas verkligen att det blir ändrng på detta snart!

Blev däremot glad när jag upptäckte efter att ha gått igenom hälften av bilderna att det är i Cambridge detta utfördes, bodde där i ett år och ska tillbaka i några veckor nu till sommaren :)

Julia Löfgren

Håller med!! respekt :)

Sofia

Bra inlägg :-)

Svar: tack<3
Rebecca Wahl

SARA GILLE

Underbara bilder, respekt till dig!

Murder Lipstick | And i didn't give a damn

Jättefint! <3

Farah

underbart.

Tilde

Kanske låter konstigt men fattar inte riktigt grejen. Kan du förklara vad det innebär? Kram

Svar: Feminism= är en politisk ideologi där det går ut på att man ska höja kvinnans rättigheter i samhället t.ex samma lön för samma arbete både för kvinnor och för män. Det handlar inte om att kvinnan ska bli bättre än mannen utan det handlar om att höja kvinnans rättigheter för att det ska bli jämställdhet mellan män och kvinnor.
Inlägget som jag laddat upp är bilder från den är kampanjen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151452874113579.1073741826.148494338578&amp;type=1

Där både män och kvinnor håller upp skyltar och på skyltarna står det varför feminism är så viktigt.
Rebecca Wahl

inthearena.blogg.se

super bra!

Emma

Både gillar det och hatar det. Att jämställdhet inte är en självklarhet år 2013 är hemskt.
Diggar din blogg förresten.

Svar: Håller med dig! Sprid vidare! Åh tack<3
Rebecca Wahl

Sara Ekman

Så himla bra bilder!!!

Cornelia

Åh jag älskar denna. Såg den på facebook igår!

Rebecka

Åh det här var så sjukt bra!

felicia

åååh så bra, och så underbart att du sprider det vidare!

Tess

Den där är klockren! Önskar fler kunde vara villiga att lära sig och förstå vad saker är BORTOM fördomar som de har.

kittensarecute.blogg.se

Självklart ! Men det börjar med att man ser felen själv och sedan kan man ändra på saker runt omkring sig :). När feminism är en självklarhet i samhället behövs den inte längre

Julia

har sett de bilderna ett antal gånger på min dash och blir lika glad varje gång! tråkigt bara att folk inte alltid tar det seriöst...

det finns 642 fler bilder i källan som tar upp ännu fler problem, släng in en länk?
CUSU Women's Campaign
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151452874113579.1073741826.148494338578&type=1

Svar: Hej! Tack så mycket! Jag är medveten om att det finns många mer bilder att ladda upp och ännu mer personer med BRA skyltar. Länkar detta :)
Rebecca Wahl

Isabelle

Härligt inlägg! Gillar verkligen att det också fanns killar där som sa något BRA om feminism så att folk kan förstå att det inte bara är tjejer som vill ändra på vissa saker! Men jag undrar om jag skulle få kunna kopiera bilden eller länka din blogg till min blogg? :)

Svar: Hej! Tack! Ja, feminismen berör både män och kvinnor, det är det som måste spridas! Ja, självklart får du ta bilder och länka mig på din blogg! Dock är det inte mina bilder, har själv skrivit "källa" under den sista bilden, men du får gärna skriva att det var här du hittade dom! :)
Rebecca Wahl

Alice

Så jävla underbar bild, go feminism!
Så himla viktigt, önskar att fler förstår att feminism är så jäkla viktigt!

När jag hade ask.fm (stängde ner min av olika anledningar) fick jag "frågor" som "feministäckel", "din lilla feminismbitch" och "feministslyna"

Och jag brukar få kommentarer på min blogg att "jag inte kan vara feminist eftersom jag gillar rosa och "tjejiga" (ahhh hatar det uttrycket) saker som skor och pojkband". Vad fan har folk för problem. Rosa är en färg, inte ett kön. Jag kan vara pojke och gilla rosa, eller flicka och gilla blått. Allt ska inte vara bestämt ända från födseln. Är så himla arg på vissa personer.

Kan nämna att vår klass inte fick se Fast & Furious 6 för att läraren tyckte att det var en killfilm. Och vi fick inte se Mean Girls, för det är ju en tjejfilm.

Ursäkta för en lång och förvirrande kommentar, men jag håller med dig helt.

Du har förresten en fin blogg, kram! Hoppas du får en riktig trevlig dag!

Svar: Ingen fara! Skriv hur långt du vill ;) Jag håller med dig till 100%! Ordet "tjejig" och "killig" är dumma och orättvisa ord, det brukar vara så att lärare säger så och lever kvar i de gamla normerna, men jag tycker absolut du ska ta upp det med din lärare, film som film. Jag har varit med om något liknade fast på idrotten (står inte inlägget men ska lägga till det). Ta upp det med din lärare och förändra det, våga tyck till och säg ifrån. Kämpa!
Rebecca Wahl

Alice

... skulle man förresten kunna ta denna bild (och isåfall länka till ditt inlägg) och lägga ut på min blogg? Det var ett tag sen jag la ut nåt om feminism, mina läsare behöver det. Du bestämmer!

Svar: Självklart! Det är inte mina bilder, har själv skrivit "källa" under bilderna. Men du får gärna skriva att det var här du hittade dom!
Rebecca Wahl

mimmi

åh, älskar det här inlägget. eller ja, bilderna iallafall (för det var ju inte dina), men också att du la upp dem så ännu fler få se dem. helt underbara. helt underbar idé. kärlek på det!

♣ Ida - Hon som föddes med LKG

På högstadiet där jag gick var det tydligen fel att välja träslöjd ifall man var tjej. Alla tjejer skulle tydligen välja syslöjd och killarna skulle välja träslöjd. Jag hade träslöjd i hela sjuan och halva åttan och jag var ensam tjej i min årskurs på träslöjden hela den tiden.

Svar: Hej! Sånt gör mig så himla arg och irriterad! Varför är det ens så? Tycker dock det är mycket lärare som fortfarande lever kvar i dom gamla normerna. Tycker det var starkt av dig att välja träslöjd för att DU ville ha det och inte följa normerna och dumma regler. Skit bra! Fortsätt kämpa!
Rebecca Wahl

Amanda

Har suttit ett tag nu och läst igenom allt, det var verkligen... ja, jag vet knappt vad jag ska säga, tack för att du delade detta, är väldigt glad över att jag klickade mig in här!

Svar: hej! vill bara att alla ska vara medvetna om vad som händer i världen, detta är hur kvinnor behandlas i ett i-land, tänk hur det är i ett u-land, mycket värre - finns ej något ord. Skriv gärna vad du tyckte! Visste du om detta? :)
Rebecca Wahl

Julia [Stil & Foto]

Så glad att jag klickade in mig här. Så himla bra ju!

Svar: Va roligt!
Rebecca Wahl

♣ Ida - Hon som föddes med LKG

sv: Det är nå helt sjukt att det är så. Vi lever ju på 2000 talet, inte på 1600 talet. Ja, det är säkert en hel del lärare som fortfarande lever kvar i de gamla normerna. Har träffat lärare som tycker det är fel med tjejer som lever om och tar för sig lika mycket som killar. Det är okej att killar lever om hur mycket som helst på lektionerna enligt lärarna men om det är en tjej som gör likadant så är det fel och dom ringer hem till tjejens föräldrar osv. Det blir ett j*vla pådrag ifall det är en tjej som lever om. Tack, man ska ju följa sitt hjärta :)

Svar: Håller med dig! Jag hade gjort samma sak som du. Jag gillar trädslöjd mer än syslöjd, om man nu fick välja hade jag gjort samma sak som du för att jag vill det. På min skolan var det så att man hade varannan termin syslöjd och träslöjd. KRAM!
Rebecca Wahl

Julia [Stil & Foto]

Länkade detta inlägget i ett inlägg på min blogg nu :)

Vanessa

Vilket underbart inspirerande inlägg! Håller med dig om allt! Det är synd att det fortfarande ska vara så här i världen år 2013. Detta måste ändras! :)

Faarahs

Vackert!,hurra för feminism!

TIDSTJUVEN

Sjukt bra bilder!

Josefine

Underbart.

Ellinor

Grymt bra budskap!

Linda

Fint!!!!!!!!!! BRA!!!

Emelie

Viktigt så jäkla viktigt <3

Emilia

Himla sant!

Emilia

Himla sant!

Longevity - en blogg om hälsa

Ah, många tankeväckare där! Alla borde läsa. Juste kampanj!

Tess

TACK, för att du la ut de här bilderna! Så otroligt sant! Kram på dig fina du <3

Svar: <3 tack!
Rebecca Wahl

Vendela

Gud vad du är bra som skriver ett sånt här inlägg!! Jag blir så inspirerad.
Tack för att du sprider feminism! Kram

Svar: åh tack! det är meningen att folk ska bli inspirerade, bara roligt! tack igen! kram!
Rebecca Wahl

Elin

Fyfaaaaaaan vilket bra inlägg!Tänker spara det här på datorn...

Svar: åh tack! gör så!
Rebecca Wahl

G I N A ~

sjukt bra inlägg! älskar sånna här skyltar :)

Yousif Al-ganabi

We need feminism for many many reasons.

sera

jag har nästan tårar i ögonen, det här inlägget är superbra. åh, gud!

Svar: Åh tack :) detta måste spridas!
Rebecca Wahl

JIVHED

Glömde helt bort att fråga innan, men jag blev så tagen och glad över ditt inlägg, så jag har skrivit ett litet inlägg själv där jag länkar till ditt inlägg!

Svar: Åh va glad jag blir, klart du får göra det! Dock är det inte mina bilder, kolla min källa i inlägget för fler bilder :)
Rebecca Wahl

ida munther

så himla sant! behöver finnas fler som tycker såhär!

Viktoria

Grymt bra! Jag lånar dessa, om det är OK?

Svar: Ja självklart! Dock är det inte mina bilder men länka gärna min blogg att det var här du hitta det osv :)
Rebecca Wahl

mich

älska bara bilden osv! lr bilderna.

Viktoria

Svar: Okej, ja men då får jag skriva att bildkällan är okänd och att jag hittade dessa här då! :-)

Kram och ha en trevlig midsommar!

Svar: Jajamän :) kram och ha en trevlig midsommar du med :)
Rebecca Wahl

Fatma

Det här är grymt!

Alice (:

Riktigt bra grej att göra, vad kul inlägg!!!

ida

Håller med till 100 procent, go feminism.

LORISSA LOVEBOMB

För att folk antar att jag är lesbisk för att jag har kort hår.

För att folk ännu lyfter fram homosexualitet som något konstigt, äckligt eller "coolt".

För att jag fått påpekat att jag borde raka mig, medan min håriga pojkvän som stod bredvid mig inte fick samma uppmaning.

För att folk påpekar "har du glömt BH:n" om jag har struntat i BH:n.

För att jag och min pojkvän har exakt samma examen och anställning, men jag får 1000 kronor mindre i månaden.

Svar: Sånt blir jag så himla irriterad på. Man ska få se ut hur man vill och sitt frisyr eller sitt utseende har ingenting med sin läggning att göra. Att det fortfarande år 2013 finns fördomar och normer hur man ska se ut fortfarande lever kvar är helt sjukt, blir lite ledsen
Rebecca Wahl

Viktoria

Svar: Tack så mycket! :-)

Alva

Lånar bilden och lägger på min blogg om det går bra, länkar hit också :D

Svar: det går jättebra!
Rebecca Wahl

Sara

Det här är så vackert :,)

I min förra skola var jag känd som pojkflickan.. nu i nya skolan är det bättre men tbh så tycker jag att killar och tjejer borde ha samma rättigheter, kunna ha på sig samma kläder osv. <3 C:

Svar: håller med dig! sina intressen eller hur man ser ut har ingenting med vilket kön man har, man har rätt till att gilla vad man vill utan att bli kallad "pojkflicka" osv.
Rebecca Wahl

Alexandra

jag har tagit upp en så sjukt viktig sak i min blogg som jag vill ska nå ut till så många som helst. Så om du vill kika in och läsa och kanske tipsa någon om inlägget så är du guld värd.

http://joas.webblogg.se/2013/june/imperfections.html#comment

Svar: ååh tack så mycket! ska kika in där och lämna en kommentar :)
Rebecca Wahl

Linnea

Super bra inlägg du gjort!

Sofia - vardag & foto

Fin blogg. Kolla gärna min och lämna en kommentar! :)

Svar: tack :)
Rebecca Wahl

Elin

Underbart inlägg!!! :)

Tommy

ja alla kan gilla det man vill sport/färg men måste man vara feminist för det....

Svar: nej absolut inte :)
Rebecca Wahl

Noomi

Asså det här e kanske inte riktigt varför jag behöver feminsm, men en sexistisk grej i samhället:
För att jag kan krama och kompispussa mina vänner hur mycket jag vill utan att det e konstigt, men om killar ens rör vid varandra blir det kallade "JÄVLA BÖGÄCKLEN" eller liknande.

Svar: håller med! feminism och sexism har mycket gemensamt tyvärr.
Rebecca Wahl

Linda

sjukt braaaa!

Daniela

HURRA FÖR FEMINISM! Detta postar jag vidare!

Svar: gör så :)
Rebecca Wahl

Lisa

bra!

Petronella Skönqvist

gud vad häftigt..

Feministen

Åh vad fint! läste igenom varenda en! <3 Har en ny blogg och skulle vara kul om du ville kika in! We need to smash patriarchy! <3 all pepp till dig<3

Emma L.

fan va bra grej!

Sigge Hall

Mycket av det jag läser på skyltarna är bara skit.

Feminism kommer inte att utplåna våldtäkter.
Feminism kommer inte att ändra håridealet.
Feminism kommer inte att stoppa våld mellan kvinnor och män. (Inte för att det någonsin tas seriöst när en kvinna misshandlar än man.)

Feminism tas väl inte seriöst för att dem endast lägger upp problem och inga lösningar.

Det jag ser på bilderna, är personer som bryr sig alldeles för mycket om vad folk i deras omgivning tycker om dem och tror att feminism kommer att hjälpa dem.

Svar: du får tro och tycka vad du vill. jag tycker att ALLT som står på skyltarna är bra och jag tycker att feminism är det bästa som finns.
Rebecca Wahl

Sigge Hall

http://cdn1.cdnme.se/3859882/6-3/tumblr_mo9rkqaylc1s3ggdno9_r1_1280_51c1bd10ddf2b3545aed785d.jpg

Tjejen längst upp åt höger - tycker hon att män borde få visa kuken i allmänhet utan att bli arresterade också? Eller är det bara okej att blotta sig om man är feminist?

Svar: nej, hon menar att hon inte ska behöva bli arresterad för att hon har uringad tröja osv. att allmänheten tycker att det är "slampigt" och "horigt" om hon har en uringad tröja. hon menar att hon ska få klä sig hur hon vill utan att allmänheten tolkar henne, gör henne till ett objekt. Så tolkade jag det. Du får tolka som du vill.
Rebecca Wahl

LINN ★

Vad bra :)

JOSEFINE

Jag älskar det här!!

Agniis

Underbart att läsa!! Jämställdhet<3

Emelie

Fantastiskt!

Ella c:

Det är verkligen tur att sånt här finns.

Frida - Au Pair i Baltimore, MD

JA! Sånt här är så stärkande, tänk om vi kunde ha dessa bilder klistrade över våra busshållsplatser osv istället för den förbannade reklamen? Underbara tanke...!

Svar: åh den idén har jag tänkt på så mycket! har lust att tapetsera hela staden med kloka ord!
Rebecca Wahl

L

åh vad många bra ord.

Filippa Timlon

Fint !!

Nora Ekerfelt

Sådana här inlägg finns det för få av, hatten av för dig!

Josäfin Andersson

Riktigt bra texter faktiskt! I många sådana här sammanhang brukar det spåra vilket gör mig galen. Exempelvis var det en som påstod att vi behövde feminism för att vi hade ett bröd som hette pågen men inget som hette pigen och liknande. Bra saker i detta inlägg dock haha om du förstår hur jag menar! *Tummen upp*

Svar: jag förstår vad du menar tror jag. att en del överdriver något så otroligt, med dessa texter på dessa skyltar är viktiga och inte alls överdrivna utan fakta :)
Rebecca Wahl

ZTCJ

Så jävla bra!

Frida Planting

Åh sånt här är så himla, himla bra!!

När Annie fotograferar

Underbar kampanj! Om den vore i Sverige skulle jag deltagit direkt!

Sofie

Underbart!!

sarap.blo.gg

JAAA <3

cornelis

sååååå bra!