I veckan bloggar jag på skolans blogg

Klicka på bilden för att komma till inlägget och våran blogg på Fotosidan.se
 

Tjejen som flyttade till Västervik och inte Gamleby 

Hej allihopa! Äntligen är det min tur att blogga! Jag heter Rebecca Wahl går YH-6, är uppvuxen i Skara och har nu flyttat hemifrån (wiho) till Västervik. Fyller 20 år imorgon och livet innan jag kom in här så gick jag på Mullsjö Folkhögskola och läste foto. Känns både ballt och roligt att jag hamnade här då jag alltid har velat gå denna skola/utbildning sen jag fick reda på att den fanns, var lite som en dröm att börja här och är otroligt stolt över mig själv. 

Jag är nästan alltid glad och gillar att ha roligt. Att skratta tills man får ont i magen vill jag fortsätta göra hela livet ut. Har nog alltid gillat att fotografera (som alla blivande fotografer säger) och har sett det som ibland enda intresset jag har men också det intresset som jag älskar mest. Jag gillar att fotografera människor, helst porträtt som har en liten twist och ett budskap. Helst väcka samhällsfrågor och väcka en debatt. 

Jag tror jag är... eller nej. Jag vet att jag är väldigt gestaltande av mig, jag är väldigt konstnärlig person inte bara inom foto utan också i nästan allt jag gör, och jag vill gå denna utbildningen för att bli mer teknisk, bli bättre på bildbehandling, retush och montage.  Så jag blir en skön bladning av allt för jag vill kunna allt jag inte redan vet. 

Bloggar i vanliga fall på: www.fettmedfoto.blogg.se  

// Rebecca Wahl, YH-6

Bloggar - Fotoskolan - Gamleby