Intervju på Gamleby

Blev kallad på intervju till Gamleby. I måndags kl 4.20 satte jag mig i bilen tillsammans med Cornelis och började åka till Gamleby. Arbetsproverna på temat "Glitter och Glamour" var printade och log i baksätet. Vi åkte dit och trodde att vi var framme, jag tog en cigg och försökte lugna ner mig (alltid så nervös när det gäller sånt här). Tänkte "vart fan ska man gå in " så det går förbi en tjej och tänker att jag frågar henne vart jag ska gå. Det klart att vi hade hamnat fel och vi fick den "rätta" adressen som vi knappade in i GPS:en och började åka, tiden tickade och blev mer och mer stressigt. Kommer vidare till ett boskapsområde?? Vi hade hamnat fel igen och 20 minter kvar.. Så vi börjar åka in till centrum igen och tänker att skolan borde ligga där någonstans, frågar ännu en människa på vägen. Får en beskrivning, åker igen och hittar inte skolan. 10 minuter kvar och jag har panik, för sent vill man ju inte komma. Vi möter en bil och jag vinkar och stannar bilen, tjejen i bilen åkte till skolan och vi fick åka efter. Tillslut hamnade vi rätt och klockan var exakt 8.30. Väl där så fick vi en guidtur på skolan och sen individuell intervju på 20 min.
 
Det känns bra faktiskt. Att ens komma vidare till top 50 som blev kallade på intervju, bara det är en stor vinst för mig. Jag känner mig redo för en utbildning och jag har lagt ner min själ i det där personliga brevet och arbetsproverna, men samtidigt blir jag inte besviken och ledsen om jag inte kommer in. Jag har utvecklats något enormt på skolan jag går nu, och skulle jag inte komma in så har jag absolut gjort mitt bästa på intervjun och mina arbetsprover. Jag gjorde mitt bästa och är nöjd med min insats. Man måste ju våga lite och om jag inte kommer in så kommer jag inte deppa utan mer peppa för att söka nästa år och desutom så åker jag till Island och hänger lite där som tröst om jag inte kommer in. Jag är bäst.
 
3st arbetsprover på "Glitter och Glamour"

Jag tänkte att det första man tänker på när man hör "Glitter och Glamour" är sminkade tjejer med massa glitter, diamater, stora klänningar och dricker champagn. Men glitter och glamour man vara så mycket mer, det kan vara känsla, så jag har försökt fånga känslan-glitter och glamour. Att hen på bilden lever i glitter och glamour just för att hen är sig själv och klär sig hur hen vill osv. Är faktiskt jättenöjd med bilderna, en av dom roligaste fotograferingarna jag haft och jag har så bra vänner som vill ställa upp som modeller och lika peppade på uppgiften som jag.
 
 Nu är det bara vänta tills dagarna efter den 20:e maj om jag kommer in eller om jag åker till Island istället.