♀2♀0♀1♀4♀

Januari - Februari
 
 
Var sådär halv-lycklig var lycklig över mitt körkort som jag kämpat för men för det mesta bestod livet av läxor, för nu var vi framme till "slutspurten" fram till studenten. Hade varit 18 i 3 månader och det mycket fester och nedräkningar till studenten. Var ensam på alla-hjärtanas-dag som vanligt och livet var lite jobbigt för att man visste inte vad skulle hända efter studenten. Det var snack om hur man skulle få tag i pengar till studentresan. Allt var kaos men ändå var man taggad på att springa ut i det verkliga livet även fast jag inte visste vad det innebar eller vad jag skulle hitta på men det gick lättare med sitt körkort :)))
 
Mars - April  
 
 
I mars var jag klar med det värsta och tungaste arbetet man någonsin kan göra under gymnasiet. Gymnasiearbetet. Även fast det var tungt och kämpigt så är det en av dom saker som hamnar på listan "roligaste-jag-har-gjort-i-livet". Att alla underbara vänner och vänners-vänner ville ställa upp som modeller var hur roligt som helst. Att jag bokade studion på skolan och fotade feta grejer och allt blev så bra, gör att jag blir så stolt över mig själv. (även fast jag skulle göra utställningen så mycket bättre idag så är jag fortfarande idag mycket stolt över mig själv)
 
 
Cornelis hade en ny kamera och vi var ute och fotade hela tiden för nu var det inte lika kallt längre. Vi hittade märkliga plaster att fota och vi klättrade på tak. Vi pratade om allt, var ute sent på kvällarna. Jag sökte till en massa fotoutbildningar och livet rullade på. 
 
Maj - Juni 
 
 
2014 var också året då jag blev kär. Riktigt kär. Livet var så himla bra, jag hade träffat någon som var lika kär i mig som jag var i honom. Jag skulle snart ta studenten och jag kom in på en folkhögskola i Mullsjö som låg närmare till honom. Jag var lycklig.
 
 
I maj åkte klass SA11 till Ayia Napa i Cypern. Andra gången jag flög i mitt liv och jag gjorde det tillsammans med mina vänner. Inte nog med att mina bästavänner Mikaela och David gick i min klass så åkte även ES11 med dvs Cornelis klass. Alla mina bästavänner utomlands och fy fan va roligt vi hade. 
 
 
Det var fest hela tiden och man var glad, lycklig hela tiden. Jag fick öroninflamation under studentveckan och slog ut medicinen med alkohol men det gjorde ingenting för man var full av förvätningar hela tiden och man var lycklig. Dagen kom och jag sprang ut hand i hand med min bästevän och den dagen har varit en av dom bästa. 
 
 
2 dagar efter studenten gick jag på bal. Var fortfarande super lycklig och jag och David var fullast där, trodde vi. Så vi fick anstränga oss, för vi kunde inte sluta skratta. 
 
Juli - Augusti 
 
 
Både jag, Mikaela och David fick jobb på Scan över sommaren. Ett rent helevete. Jobbiga skift och vi slet verkligen och vi blev sjukt kränkta på jobbet och det var inte alls roligt. Hela sommaren gick åt till att packa hamburgare i låder, precis som i "Tjenare Kungen" fast vi jobbade med hamburgare och inte hotdogs. Den tiden då jag inte jobbade eller sov för jag inte orkade göra något pga helvetet så försökte jag göra sommaren 2014 till den bästa fast jag hade ett sugit jobb. Så jag och Cornelis fotade som vanligt en jävla massa och försökte skriva och puplicera awesome inlägg på bloggen. 
 
 
(AS TRÅKIG BILD I KNOW) Men jag tog väll tag i mitt liv litegrann när jag bestämde mig för att tacka ja till folkhögskolan i Mullsjö. Jag började läsa foto där och har även ett rum på skolan. Så har flyttat hemifrån på halvtid. Detta är mer fett än vad det ser ut som på bilden. Här finns så himla passionerade och underbara människor och fantastiska lärare, detta är INGENTING jämfört med tråkiga gymnasiet. Detta är grymt. Och jag håller på med dom fetaste fotoprojekten ever och jag är så glad att jag tackade ja till detta när jag tvekade så mycket som jag gjorde. 
 
 
Köpte en ny kamera av lönen som jag fick i somras. NikonD7000 blev min<3
 
September - Oktober 
 
 
Åkte till Prag på studieresa. Det var en upplevelse. Vi i fotoklassen fotoade hela tiden och alla var ivriga som fan. Vi åt aaaaaaasgod mat dvs donken och kfc och ciggpaketen kostade bara 35kr. Vi drack även alkohol som man inte fick men vi märkte att vi var inte dom enda personerna som gjorde det. Fotade över 1000 bilder och sen när man kom hem till Sverige så hade man inte alls så många bilder som man tyckte var fina. Vi hade en massa utställningar med dessa bilder i skolan senare. 
 
 
Jag åkte hem varje helg från skolan, träffade vänner och gjorde mina fotoläxer tillsammans med Cornelis som tyckte det var lika roligt som jag tyckte. Vi bollade idéer med varandra om min framtida fotoutställning. Vi kollade på skräckfilmer hela tiden, så vi blev nojiga för minsta lilla. En kväll kunde vi sitta och titta på 4 skräckfilmer. I oktober umgicks jag väldigt mycket med mina fina vänner. Jag behövde det, för jag var ledsen. Dom fick mig att bli glad igen. Så år 2015 ska jag aldrig mer falla för en douche. 
 
 
På höstlovet gjorde jag septum. TVÅ GÅNGER! Den första piercaren fick inte i smycket så gick igenom den smärtan igen och det gör så jävla ont. Men jag är så nöjd och jag trivs så bra. Har länge tjatat och funderar på att pierca mig men tog tag i det nu och jag blev så snygg <3<3
 
November - December
 
 
Bästa Cornelis fick jag köra till Landvetter i Göteborg för han ska åka iväg och fortsätta leva sitt liv i London, förhoppningsvis inte för alltid får då måste jag ta mig dit. Ett sorgligt hejdå men vi kommer ses snart igen<3 
 
Hela november skulle vi i fotoklassen fota analogt dvs att systemkameran har fått komma lite i andra hand så har inte tagit så mycket bilder i november och december trotts en ny mobil. 
 
Har haft ett KANON år och jag hoppas 2015 blir mycket bättre! 
1
▲ R O B I N N S

Jag älskar bilderna. :)

Svar: åh tack <3 va kul huuurruuu<3
Rebecca Wahl