Årsresumé 2015

Januari, februari och mars
 
  
Januari - Jag började året med att tatuera mig och berättade inte till mina föräldrar förrän några veckor senare. Är fortfarande nöjd men det har inte blivit några fler efter denna fast jag skulle vilja det. 
 
 
 
Februari - På vardagar bodde jag på internat i Mullsjö och fortsätte läsa foto och på vardagarna åkte jag till Skara och bodde där. Jag fotade analogt då jag lånat en kamera av min gudmor. Jag fotade massor och nu i efter hand så tycker jag om Mullsjö, en liten by och det var mysigt där. Hade ingen aning om vad som väntade mig och hade heller ingen plan vad jag skulle göra efter Mullsjö, jag var stressad och orolig över sommarjobb och vad som händer efter sommaren. 
 
 
Mars - I Mars såg jag ut såhär, jag hade svart hår och slutade bry mig om vad folk tyckte och började att inte ta någon skit längre. Gick i skolan och bara hade det bra, var fortfarande stressad över framtiden. Men jag sökte till Gamleby och Fotoskolan i Göteborg, sökte även sommarjobb som en dåre. Var också med på solförmörkelsen, vi fick gå ifrån lektionen och kolla på solförmörkelsen, det var coolt. 
April, maj och juni 
 
 
April - I april började det bli varmt och jag umgicks med David och Cornelis på dagarna då jag inte var i skolan i Mullsjö. Vi skrev listor på saker vi ville göra i sommar och under året. Vi fikade och väntade in sommaren 2015 som skulle bli den bästa ever. Jag var så taggad på sommaren och jag fick sommarjobb på Scan, vilket jag ville ha. 
 
 
Maj - 29:e maj slutade jag på Folkhögskolan i Mullsjö och bodde nu hemma med mamma och pappa på "heltid". Jag kände verkligen att jag blommade ut här, det var här jag visste vad jag gillade att fotografera och insåg lite på denna skola att jag brinner för fotografi i olika former. 
 
 
 
 
 
Juni - Jag började jobba på Scan, hoppade även in och jobbade på två olika avdelningar redan i maj men började jobba på riktigt i juni och strax efter det så hade jag och Cornelis en midsommarfest i min trädgård. Vi hade fått tag på ett stort tält och hela trädgården var pyntad med den ena och det andra. Jag var glad för jag fått sommarjobb men SUPER MEGA GLAD över att jag kommit in på Gamleby. Jag var nu inte orolig eller stressad över framtiden. Sen blev det bråvalla, som jag varit på alla år. Såg Robbie Williams som covrade Queen, fortfarande det bästa live-uppträdandet jag sett i hela mitt liv. Åh. 
Juli, augusti och september
 
 
 
Juli - Jag fortsatte jobba, jag och Cornelis hade bestämt att denna sommaren skulle bli den bästa. Så jag hade fullt upp med att jobba och när jag inte jobbade så åkte jag och Cornelis iväg på äventyr. Jag badade även så mycket jag kunde. Vi var på ställen vi aldrig varit på förut och hittade massa fina bad-ställen. 
 
 
 
 
 
Augusti - Jag och Cornelis åkte ut hela tiden så fort vi hade tid. Jag sprang på många loppisar och fixade saker till lägenheten, målade stolar osv. Vi hittade ett jättefint kalkbrott i närheten. Sista veckan innan jag skulle flytta till Västervik och flytta hemifrån (!!!!!!) så var vi hos Cornelis mormors sommarstuga i Linköping. Här bodde vi i 5 dagar, och hade jätte skoj och det var sorgligt när det tog slut. Jag var lycklig och så förväntansfull för en ny skola, ny klass och ny stad men var också pirrig och nervös dagarna innan. 24:e augusti började jag utbilda mig till Fotograf för reklam och magasin på Fotoskolan i Gamleby. Drömmen.
 
 
 
September - 1 september flyttade jag hemifrån, då fick jag min egna lägenhet, första veckan var jag inneboende hos en familj i en vecka. Hade fått ett gäng nya kompisar, vi hängde i skolan och efter skolan. Både hos mig i Västervik och i Gamleby (Som är mycket mysigare och "gammeldags" än Skara). Det var så nervöst och pirrigt i början men jag tror jag kommer få vänner livet ut här. Livet rullade på. 
Oktober, november och december
 
 
 
 
Oktober - Hela oktober fotograferades det hur mycket som helst, det var kurs efter kurs och vi var vana med att ha tenta och redovisningar. Det fotograferades hela tiden och jag började fota med min analoga-kamera som jag fick när jag tog studenten 2014, den kameran hängde med på alla fester (det var fest nästan varje helg) och bilderna framkallades och sattes upp i min lägenhet. 
 
 
 
 
 
November - Jag och åkte till Skara och hälsade på mina vänner och föräldrarna - hann även med att ha födelsedagskalas med släkten och alla var glada att se mig. När jag åkte tillbaka till Västervik efter allt firande så hängde Cornelis med mig till Västervik och bodde hos mig i 1 vecka, jag hann fylla 20 och gick till systembolget. 
 
 
 
 
December - More like deppsember och jag blev sjuk 2 gånger i feber och det var inte alls kul att det började bli mörkt ute. Det var mycket i skolan dom senaste veckorna innan jullov och tack för jullov. Det ska bli skönt att vara i Skara över jul och nyår. Träffa vänner och umgås med familjen. Och piggna till och förhoppningsvis få en massa inspiration och komma tillbaka till skolan pigg och inspirerad + vila en jävla massa. 
Året 2015 är slut och när jag sitter och kollar igenom gamla bilder och läser dagbok, så var nog 2015 ett av dom bästa åren i mitt liv. Det hände så mycket, jag utvecklades som människa och allt gick bara Bra för mig, vilket är jävligt skönt att det gör. Jag hoppas att 2016 blir mycket bättre, men det blir svårt att slå.  
 
 
2015 - nyår - resume - årsresume
1
Elsa

Vilket härligt inlägg :)

Svar: åh tack :)
Rebecca