Sommaren 2015 - som blev något helt annat

Ingenting kommer ju slå sommaren 2013 då vi inte hade några jobb och vi hängde på taket. För nu har vi båda jobb i sommar som vi hatar och vad ska vi göra när vi har gjort allt? 
 

Ja, så lät det i början av sommaren då jag och Cornelis var lite smårädda att denna sommaren skulle gå till spillo och inte slå sommaren 2013. Vi båda hade jobb, jag skulle packa hamburgare med olyckliga människor och Cornelis skulle vara badvärd på Skara Sommarland trotts att han är en badkruka. 
 
 
Vi startade sommaren med en fest. Jag och Cornelis ordnade en midsommarfest i min trädgård, där vi pyntade hela trädgården med flaggor, mysiga ställen att hänga och lånade ett partytält. 
 
 
Sen började jag jobba på Scan 1 dag efter Midsommar. Det var en lättnad att få sommarjobbet dels var det garanterat jag hade pengar i sommar men jag var orolig att det skulle bli som sist, att jag inte orkar hitta på saker utan att sommaren bara består av jobb sova jobb sova osv. 
 
 
Tog ledigt redan första veckan från Scan och åkte iväg på Bråvalla 2015 med David och Hilda. Minst en festival per sommar är ett måste annars överlever man inte hösten. Maskinen var grymma! 
 
 
Åkte iväg och badade. Vi tog på GPS:en och bara åkte på vattnet och vi hamnade här. 
 
 
Fick även i sommar uppleva en massa mysiga ställen där vattnet var OK varmt och bra klippor att hänga på + att det inte var så långt ifrån Skara. 
 
 
Jag och Cornelis hade en massa stopp på McDonald's sent på nätterna efter mitt kvällsskift. Kanske inte något märkvärdigt men jag skulle ju flytta och iväg på andra äventyr 26mil ifrån Cornelis så alla småstunder på McDonalds var dom sista.... på ett tag iallafall. 
 
 
Och jag fick äntligen tag i en lägenhet, jag hade stressat och ringt som en idiot till olika bolag osv och ÄNTLIGEN fick jag tag i min lägenhet och jag gick lös inne på Öob och insåg hur mycket man behövde till sin första lägenhet. 
 
 
Hann även med att bada efter jobbet och innan jobbet, badade i äckliga sjöar i närheten och Cornelis som inte badade förrän senare i sommar tog bara en massa bilder på mig istället för att bada och denna är den finaste haha. 
 
 
Något jag och Cornelis ALLTID gjorde sommaren 2013 var att åka kundvagn. Vi snodde en kundvagn på ICA och drog med den i backar och lekplatser. När vi lekt klart och snurrat tills vi ramlat så lämnade vi tillbaka den på ICA och polisen stoppade oss och frågade vad vi höll på med. Då sa vi "Vi hittade en kundvagn i ett dike och såg att den kom från ICA så nu åker vi och lämnar tillbaka den" 
 
 
Jag spydde på jobbet för jag hostade så mycket (Något som jag alltid gör) och då fick jag åka hem (En regel som är när man jobbar på Scan) Och den dagen slutade med att Cornelis kom till mig och vi fotade en massa i en alé som finns 10m ifrån mitt hus. 
 
 
Vi försökte vara ute så mycket som möjligt och allt skulle vi fotografera. 
 
 
Och jag hade hört att på Fotoskolan i Gamleby (som jag skulle börja i höst) att man använde elever som modeller och jag som trivs bakom kameran och inte framför blev så klart nervös hehe. Så en dag så var det jag som var framför kameran och Cornelis som älskar både framför och bakom lärde mig ett och annat vad man ska tänka på när man är framför kameran. 
 
 
Vi åkte ut med bilen till olika ställen och fotograferade. Vi åkte på småvägar med köhagar på sidorna. 
 
 
Jag hade världens utväxt tills en dag då Cornelis färgade det. Men vi skrev listor på saker vi skulle göra i sommar och vi bara njöt utav att det var sommar och försökte ta vara på tiden tillsammans innan jag flyttade. 
 
 
Jag fick mina bilder från den analoga kameran och satte i en ny rulle och fotade ännu mer analogt. 
 
 
Jag fotade Emma en gång och fick massor av fina bilder. 1 2 4 
 
 
 
 
Vi hängde i en trädkoja och avslutade dagen med nakenbad. 
 
 
En kvinna jag jobbar med ville att jag skulle fota hennes hund Hugo och såklart jag gjorde det. 
 
 
Jag och Cornelis hittade en ny strand där vi kunde hänga i solnedgången. 
 
 
Jag sprang på 2nd Hand butiker hela tiden och letade efter fynd till min lägenhet och hittade denna polaroidkamera för 70kr. 
 
 
Vi startade igång Reco igen, något som jag och Cornelis håll på med i för några år sen. 
 
 
Jag målade stolar till min lägenhet 
 
 
Vi hittade ett kalkbrott i närheten och det var nog det finaste stället vi har hängt på i sommar. 
 
 
Från kalkbrottet.
 
 
Jag slutade äntligen på Scan och Cornelis på sommarland och vi hade en sista vecka ihop innan jag skulle flytta och Cornelis kommer på idén att åka iväg till Linköping i hans mormors sommarstuga
 
 
Vi hittade en solrosfält där vi fotade ofc. 
 
 
I sommarstugan tog vi det lugnt och badade, fotograferade, käkade god mat varje dag. 
 
Jag tror inte sommaren riktigt blev som vi hade tänkt oss. Det blev en sommar som var fylld med äventyr men mer som det sista vi gör ihop innan jag flyttar, vilket låter sorgligt. Men vi vet ju inte vad som händer nu i våra liv och hur ofta vi kommer ses. Även om jag är 26 mil ifrån dig så kommer ju du att hälsa på men det kommer aldrig bli likadant, för i sommras träffades vi varje dag och vem vet när vi ses igen. Sen när jag väl är utbildad fotograf vet jag ju inte vart jag hamnar eller om du fortfarade är kvar i Skara eftersom du själv vill ut på andra äventyr. 
 
Iallafall, vi slog sommaren 2013 med hästlängder och Tack Cornelis för världen bästa sommar tillsammans med dig och tack också för du  är du och är min bästa vän och att vi gjorde sommaren 2015 till den bästa. Älskar dig super mycket. Alla förtjänar en bäste vän som Cornelis och jag är så tacksam och stolt att jag har han vid min sida... fast 26 mil ifrån mig. 
 
Vi sa att vi inte skulle börja gråta men nu sitter jag på Espresso House med tårar för fan va bra du är Cornelis och jag saknar dig redan efter 1 vecka. 
Bästevän - Minnen - Sommar - Sommar2015
2
nollfemelva.blo.gg

FYFAN! Detta var inte snällt för mitt lilla hjärta. Hjärtesorg all over azz..... ÄLSKAR DIG MIN BÄSTEVÄN!

Svar: HAHAHHAHAH förlåt men det blev bara så lol. ÄLSKAR DIG MED!! började du gråta???
Rebecca Wahl

nollfemelva.blo.gg

Började faktiskt inte att gråta, men det kommer väl snart!