Svar på kommentar

(Obs: gillar inte att göra ett inlägg och svara på kommentar egentligen, men efter kommentaren är skriven av L och inte skrivit bloggadress/tumblr osv så blir det lite svårt att svara så nu kör vi på detta ändå haha) 
 
 
Först vill jag bara säga TACK SÅ HIMLA MYCKET! Och självklart kan jag svara på dina frågor :) 

Enligt mig så finns det egentligen inte "hur en feminist" ska se ut eller hur "feminsten" ska bete sig, det ända som krävs för att du ska kalla dig själv för feminst/VARA en feminst är egentligen att stå för allt som feminismen står för. En feminist är en person som tycker att man ska ha jämnställt mellan män och kvinnor runt om i världen, att alla människor är lika mycket värda oavsett kön. Man vill försvara kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter. Feminsiter vill krossa patriarkatet och med det menas att vi lever i samhälle där män i grupp förtrycker kvinnor i grupp och det får inte accepteras.
 
Enligt mig behöver du inte vara så himla politisk aktiv heller (Svårt att vara om man inte är 18) men att sprida information på ex: Facebook är ett bra sätt att sprida viktig information för många är okunniga inom feminismen och har mycket fördommar om just feminister. Bara att du vet vad feminism är och vad det står för. 
 
Hoppas du fick ett hyffsat bra svar. Tack igen♥
2
L

Tack för ett riktigt bra svar! och med lite mer info i ryggan kan jag stolt säga att jag står fast vid vad jag skrev tidigare. jag är DEFINITIVT feminist! och gud vad bra det känns, hehe. Återigen tack och keep up the good work, kram <3

Svar: varsågod! härligt att höra haha :) kram!
Rebecca Wahl

Matilda Holmqvist

Verkligen ett läsvärt inlägg! Och kan hålla med personen som kommenterade att det är underbara bilder här på bloggen! :)

Svar: oj, tack så mycket! <3 vad glad jag blir!
Rebecca Wahl